Pages Menu
Categories Menu

Most recent articles

Η γιόγκα αντιπροσωπεύει μία πορεία επανασύνδεσης με το σώμα, τον νου και το πνεύμα.

Posted on 18 Oct, 2019 in Αποσπάσματα, Ομιλία

Η γιόγκα όπως έχει βιωθεί από πολλούς στο παρελθόν και στο παρόν, αντιπροσωπεύει μία πορεία επανασύνδεσης με το σώμα, τον νου και το πνεύμα.  Υπάρχουμε σ’ αυτό το σώμα αλλά δεν είμαστε συνδεδεμένοι με το σώμα. Χρησιμοποιούμε τις λειτουργίες του νου με την εντύπωση ότι κυβερνούμε και εξουσιάζουμε τον νου μας αλλά στην πραγματικότητα είμαστε δέσμιοι των φιλοδοξιών μας και της απληστίας μας στη ζωή. Προσπαθούμε με όλες μας τις δυνάμεις να βιώσουμε την εμπειρία της εσωτερικής πνευματικής μας φύσης αλλά είμαστε ανίκανοι να χειριστούμε τον ίδιο μας τον νου και τις εκφράσεις του. Και έτσι προκειμένου να βρούμε ικανοποίηση και γαλήνη και ευτυχία στη ζωή, στρέφουμε την αναζήτησή...

Για να αναπτύξουμε σωστές συναναστροφές χρειάζεται να διατηρήσουμε μια θετική και ισορροπημένη στάση στη ζωή.

Posted on 10 Oct, 2019 in Αποσπάσματα, Ομιλία

Για να αναπτύξουμε σωστές συναναστροφές χρειάζεται να γίνει και μια άλλη σημαντική προσπάθεια από όλους, που είναι να διατηρήσουμε μια θετική και ισορροπημένη στάση στη ζωή. Αυτό είναι πιθανόν το πιο δύσκολο πράγμα εξαιτίας των διαφόρων ειδών στρες που έχουμε. Τι είναι το στρες; Το στρες μας αποσυνδέει από την εσωτερική μας αρμονία, τη δύναμή μας, την αισιοδοξία, τη διαύγεια, τη δημιουργικότητα και την εποικοδομητική συμμετοχή στη ζωή. Το να διατηρήσουμε μια θετική προοπτική είναι το πιο δύσκολο πράγμα να αποκτήσουμε στη ζωή. Αναλύστε τον εαυτό σας για λίγα λεπτά και δείτε αν είστε αισιόδοξος ή απαισιόδοξος εκ φύσεως. Νιώθετε χαρούμενοι όταν βλέπετε όλες τις προκλήσεις στη ζωή, ή...

Σύμφωνα με τα γιογκικά κείμενα, το να διατηρεί κανείς θετικές και ανυψωτικές σχέσεις είναι ένα ‘πρέπει’ για την ανάπτυξη της κατάλληλης φιλοσοφίας στη ζωή.

Posted on 3 Oct, 2019 in Αποσπάσματα, Ομιλία

Θα πρέπει κάποιος να είναι παρατηρητικός και προσεκτικός με τις σχέσεις του. Θα πρέπει κάποιος να γνωρίζει τι είναι κατάλληλο και τι μη κατάλληλο. Αν μέσα σε ένα καλάθι με καλά μήλα έχετε ένα σάπιο μήλο, τι κάνετε; Απομακρύνετε το σάπιο μήλο, σωστά; Γιατί απομακρύνετε το σάπιο μήλο; Γιατί πιστεύετε ότι ένα σάπιο μήλο μπορεί να χαλάσει τα άλλα καλά μήλα. Και αυτό είναι αλήθεια. Ενενήντα εννιά καλά μήλα δεν μπορούν να διορθώσουν το σάπιο μήλο. Ένα κακό μήλο όμως μπορεί να καταστρέψει τα ενενήντα εννιά καλά μήλα. Τόση είναι η δύναμη της αρνητικής συναναστροφής. Ένα εκατοστό αρνητικότητας μπορεί να αλλάξει και να μεταβάλει τα υπόλοιπα ενενήντα εννιά εκατοστά...

Πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε αν αυτό που νιώθουμε για τον γκούρου είναι συναίσθημα ή αίσθημα;

Posted on 26 Sep, 2019 in Αποσπάσματα, Σάτσανγκ

Εξαρτάται από το τι νιώθετε για τον γκούρου. Αν νιώθετε προστατευτικά για τον γκούρου είναι ένα συναίσθημα. Αν έχετε θυμώσει με τον γκούρου είναι ένα συναίσθημα. Αν νιώθετε αγάπη και φροντίδα για τον γκούρου είναι ένα συναίσθημα. Γιατί θυμηθείτε το αίσθημα δεν έχει χρώμα. Το αίσθημα δημιουργεί μια σύνδεση, πνευματική και εσωτερική, που δεν μπορεί να περιγραφεί μέσω ενός λογικού συναισθήματος. Οι μητέρες έχουν μια πολύ ειδική σχέση με τα παιδιά τους. Μοιάζει σαν οι ψυχές τους να είναι ένα. Ακόμα και αν το παιδί βρίσκεται μίλια μακριά αν πάθει κάτι, η μητέρα διαισθητικά γνωρίζει ότι κάτι του έχει συμβεί. Τώρα η μητέρα γνωρίζει λόγω ενός αισθήματος ή λόγω...

Η παράδοσή σας δίνει μεγάλη έμφαση στη σέβα και στο Bhet, στην υπηρεσία και στην προσφορά. Παρακαλώ πείτε μερικά λόγια για τη σπουδαιότητά τους.

Posted on 12 Sep, 2019 in Αποσπάσματα, Σάτσανγκ

Αυτή είναι η φιλοσοφία της Σιβανάντα Γιόγκα. Αφήστε με να το εξηγήσω, δίνοντάς σας ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε πως έχετε ασκηθεί για χρόνια στο διαλογισμό, και ξαφνικά μια μέρα, βλέπετε μπροστά σας το δημιουργό σας. Χαίρεστε πολύ και του λέτε, «είμαι τόσο χαρούμενος που βρίσκομαι στην παρουσία σου». Αλλά ο Πλάστης, ο Θεός, θα πει πως δεν είναι χαρούμενος που σας βλέπει, επειδή σε όλη σας τη ζωή υπήρξατε εξαιρετικά εγωιστικό άτομο, παρά το ότι πασχίσατε να φτάσετε σε ένα επίπεδο τελειοποίησης. Και αυτό επειδή ανέκαθεν, θέλατε τα πάντα για την προσωπική σας ικανοποίηση. Ο διαλογισμός που κάνατε, ήταν για την προσωπική σας ευχαρίστηση. Το σαμάντι που επιτύχατε, ήταν...

Η ΣΧΕΣΗ ΓΚΟΥΡΟΥ – ΜΑΘΗΤΗ.

Posted on 5 Sep, 2019 in Αποσπάσματα, Ομιλία

Η παράδοση της σχέσης γκούρου – μαθητή είναι αρχαία. Ωστόσο, είναι επίσης και η πιο παρεξηγημένη. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουμε την τάση να βλέπουμε τον γκούρου μέσα από τον περιορισμένο προγραμματισμό μας, τη νοοτροπία, την προοπτική και τις ανάγκες μας. Όποτε μπαίνουμε σε οποιαδήποτε σχέση με τον γκούρου, είναι για να καλύψουμε τις προσδοκίες και τις ανάγκες που έχουμε μέσα μας. Και αυτό γεννάει περισσότερους φόβους, ανασφάλειες, επιθυμίες και προσδοκίες στη ζωή. Αρχίζει κανείς να σκέφτεται: Αν έχω ένα πρόβλημα, τι θα γίνει αν ο γκούρου μου θυμώσει μαζί μου, με εγκαταλείψει, ή δεν με καθοδηγήσει; Αυτό δημιουργεί περισσότερους φόβους, ανασφάλειες και κόμπλεξ στον μαθητή. Εξαιτίας της σχέσης μας,...

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ, Μέρος VII

Posted on 29 Aug, 2019 in Αποσπάσματα, Ομιλία

Η τέταρτη διάσταση της ανθρώπινης προσωπικότητας είναι η ψυχική. Τι σημαίνει όμως η λέξη «ψυχική»; Ψυχικό, είναι κάτι που προέρχεται από τα βάθη της συνειδητότητάς μας και δεν έχει καμία σχέση ή σύνδεση με τη διάνοια και τη λογική. Στην πραγματικότητα η λογική είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι της έκφρασης της φύσης μας. Το μεγαλύτερο μέρος της έκφρασής μας είναι το ψυχικό. Προκειμένου να αντιληφθούμε την ψυχική διάσταση της ανθρώπινης προσωπικότητας, χρειάζεται να πάμε βαθιά στη σφαίρα της συνειδητότητας. Γνωρίζουμε επιστημονικά, ότι μόνο το ένα δέκατο του εγκεφάλου μας είναι ενεργοποιημένο. Σε ποια κατάσταση θα βρίσκονταν άραγε οι άνθρωποι αν ήταν ανεπτυγμένο και είχε εκφραστεί το σύνολο του δυναμικού του...

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ, Μέρος VI

Posted on 8 Aug, 2019 in Αποσπάσματα, Ομιλία

Η διαχείριση των συναισθημάτων μας προκύπτει μέσα από την πρακτική της μπάκτι γιόγκα. Στο τέλος φτάνουμε σε ένα επίπεδο στο οποίο βιώνουμε την ενότητα και την κατανόηση των συνθηκών και των καταστάσεων που μας περιβάλλουν. Παρόλα αυτά χρειάζεται να εργαστούμε περισσότερο αν θέλουμε να κατανοήσουμε την έκφραση των συναισθημάτων μας. Μας λείπει η βασική εκπαίδευση αναφορικά με το πως να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας. Μας έχουν πει να μην κλαίμε γιατί το κλάμα είναι κακό. Όπως επίσης μας έχουν πει να έχουμε αυτοπεποίθηση γιατί έτσι θα οδηγηθούμε στην επιτυχία. Το να εκφράζει κανείς τα συναισθήματά του θεωρείται δείγμα αδυναμίας, αλλά δεν είναι έτσι. Περισσότερο θα λέγαμε η έκφραση των...

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ, Μέρος V

Posted on 25 Jul, 2019 in Αποσπάσματα, Ομιλία

Η τρίτη διάσταση της ανθρώπινης προσωπικότητας, είναι η συναισθηματική. Ακόμα δεν έχουμε μάθει τον τρόπο να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας. Μάλλον περισσότερο έχουμε διδαχθεί να μην εκφραζόμαστε και να διατηρούμε ένα ανέκφραστο πρόσωπο. Όπως γνωρίζετε, σε ολόκληρο τον κόσμο υπήρξε η τάση να αφυπνιστούν ή να διεγερθούν κάποιες δυνατότητες, όχι όμως όσες αφορούν τα συναισθήματα. Το  ενδιαφέρον μας προσανατολίστηκε περισσότερο προς το IQ – τον δείκτη νοημοσύνης πάρα προς το EQ – τον δείκτη της συναισθηματικής νοημοσύνης. Για να εκτιμήσουμε τη ζωή, για να κατανοήσουμε τον ρόλο μας στην κοινωνία και να αντιληφθούμε τις υποχρεώσεις, τα καθήκοντα και τις ευθύνες μας, προκειμένου να βελτιώσουμε την ίδια μας τη ζωή,...

Το μήνυμα του Σουάμι Νιραντζανανάντα για την Γκούρου Πουρνίμα 2019.

Posted on 18 Jul, 2019 in Ανακοινώσεις

Στην πραγματικότητα ο γκούρου δεν είναι ένα πρόσωπο. Ο γκούρου είναι μία ποιότητα. Όταν θυμόμαστε τον γκούρου, σε αυτή την ποιότητα χρειάζεται να εστιάζουμε. Αυτή η ποιότητα είναι φως. Το φως αντιπροσωπεύει την ύψιστη φύση του θεϊκού στοιχείου. Αυτό είναι το φως που ο γκούρου φέρνει στις ζωές των μαθητών. Όπως ακριβώς όταν ο ήλιος λάμπει, όλα είναι φωτεινά και πεντακάθαρα, ο ρόλος αυτής της ποιότητας που έχει ο γκούρου είναι να φέρει γνώση και σοφία. Με τη σειρά της αυτή η γνώση θα φέρει την εσωτερική ειρήνη και μια αίσθηση πληρότητας. Είναι αυτή η ποιότητα του γκούρου, αυτό το φως, με το οποίο χρειάζεται να συνδεθούν οι μαθητές...